להיות חלק משפיע – ל.ח.ם.

הוליסטיות

מעגלי מפגש

ל.ח.ם הוא מודל לפיתוח מהלכי חינוך בעלי ערך, רלוונטיות ומשמעות. דרך שלושת ההיבטים המהווים אותו, מתווה המודל דרכי חשיבה ופעולה שתכליתם העמקת המודעות, הרחבת הידע והבנייה של תובנה בקרב הלומדים.

בהשראת תפיסות חינוך השמות את האדם השלם במרכז, גם ל.ח.ם מבקש להזמין את התלמידים למרחב אינטגרטיבי, כזה הנוגע בהיבטים הפיזיים, הקוגניטיביים-מנטליים והרוחניים של האדם. 

להיות– חידוד הראיה האינטרוספקטיבית: מה אני מרגיש? מה חשוב בעניי? במה אני מאמין? מה אני חושב על? במרחב זה התלמידים לומדים להכיר את עולמם הפנימי, לשכלל את יכולות הניהול הרגשי והבחירה המודעת. אדם שאין לו את עצמו מאוד קשה לו לקחת חלק ולהשתייך לסביבתו. 

חלק– חידוד הראיה האינטראקטיבית: מי ומה קיים סביבי? מהם החוקים, המבנים, הדפוסים, יחסי הגומלין המתקיימים במרחב, על היבטיו האנושיים, התרבותיים, האקולוגיים וכו'? במרחב זה התלמידים לומדים כיצד להבין את העולם שבו הם חיים, על רבדיו השונים ועל מורכבותו.

משפיע-חידוד הראיה האינטגרטיבית: היכן אני והסביבה הפיזית, האנושית, הנורמטיבית נפגשים? אילו יחסים מתקיימים ביני ובין העולם? האם אני רואה אותו בשלמותו ובא לידי ביטוי בתוכו בשלמותי? במרחב זה התלמידים מתנסים בחוויית המשפיע-מושפע המתקיימת בינם ובין העולם.