חינוך לקיימות

היחידה האזורית לאיכות הסביבה בשרון מובילה מזה כשלושה עשורים תהליכים לקידום קיימות בקהילות השרון.

אנו מאמינים שהאתגר העומד לפתחנו הוא בראש ובראשונה אתגר תרבותי, וכי לאתגרי הסביבה השונים ימצאו פתרונות במסגרת קהילות הולכות ומתגבשות, המבקשות לקיים חיים בריאים ומשמעותיים בסביבה שטוב לחיות בה.

לאור אמונה זו פעולתנו מכוונת ליצירת שיתופי פעולה בין מגזריים ולקידום קשרי גומלין הדוקים ומתמשכים בין הגורמים השונים במרחב – על רבדיו האנושיים, התרבותיים והסביבתיים. כל אלו למען יצירתה של חברה ערכית, הלוקחת אחריות על האדם והסביבה למעננו ולמען הדורות הבאים.

חינוך לקיימות הינו חינוך אופטימי, שבבסיסו האמונה כי בכוחו של האדם לקחת חלק בתהליכים רחבים ולהשפיע על עיצוב החברה והמקום שבו הוא חי. אנו מאמינים כי בכוחה של מערכת החינוך להתאים את עצמה לאתגרי העתיד, ולקדם חינוך המטפח ילדים בעלי מודעות לצרכים המגוונים והשונים שלהם, ולאפשרויות המיטביות למלא אחר אותם צרכים, תוך הבנת אילוצי המערכות תומכות החיים ולקיחת אחריות אישית על סביבתם.

"חינוך לקיימות הוא חינוך הנותן הזדמנות ללמוד להתפעל מאותם הדברים שאי אפשר לקנות בכסף, וככזה עליו לצמוח מתוך ההתפעמות מיופיו של העולם ומתוך הביטחון שמקנים יחסים של אמון. קיימות בנויה על תבונה אקולוגית, סולידריות חברתית, יצירתיות, מגוון תרבותי, שמחת חיים ויכולת התפעלות. מערכת חינוכית שתשכיל לשים במרכז ערכים אלו תוכל להצמיח דור שיוכל ליצור את המפנה, שלא רק ימנע שואה אקולוגית אלא גם יבנה חברה שטוב לחיות בה"

( דר' ליה אטינגר)

לפרטים נוספים מוזמנים לפנות אל:  

אורית משעל, מנהלת יחידת החינוך,  0ritm@raanana.muni.il

מגדירים ומערכים