מניעת רעש, זיהום אויר וקרינה

סרגיי קושניר

אחראי רעש וקרינה

הי, אני סרגיי, עובד ביחידה מנובמבר 1994 כמנהל מדור למניעת רעש, זיהום אויר וקרינה. כמו כן, מרכז את כל מה שקשור למניעת מפגעי אסבסט, חומ"ס ומערך כוננות עובדי היחידה למקרה של אירוע סביבתי.

פעילותי ביחידה מתחלקת לשלושה מישורים: האחד הוא מניעה של בעיות סביבה פוטנציאליות שיכולות לצוץ במהלך תהליכים סטטוטוריים כמו היתרי בנייה ורישוי עסקים. השני הוא סיוע לרשויות בטיפול בתלונות הציבור, כולל יציאה לשטח וביצוע מדידות של רעש / קרינה ועוד. המישור השלישי הוא ניהול קשר מקצועי עם בעלי תפקידים במחוז המרכז בתחומים אלה והגשת עזרה וחוות דעת מקצועית. 

בהשכלתי אני מהנדס חשמל (אקוסטיקה), בשנת 1979 סיימתי את לימודיי לתואר השני בפקולטה לאקוסטיקה בטכניון בעיר קייב (אוקראינה). מאז עבדתי כשש שנים, כמהנדס ראשי במעבדה לחקר השפעת רעש, וויברציות ותת-קול על בריאות הציבור במכון חקר ומדעי הסביבה של משרד הבריאות בקייב. לאחר מכן, עבדתי באגף הגנת הסביבה בעיריית קייב (מהנדס ראשי, מנהל מחלקה, מ"מ ראש אגף). באוגוסט 1990 עליתי לארץ עם משפחתי (בת זוגי דינה ז"ל ושתי הבנות) ועד שנת 1994 עבדתי כטכנאי בחברת "רוטל" (תקשורת וטלוויזיה בכבלים) עד להגעתי ליחידה.