להיות חלק משפיע – ל.ח.ם.

החיים

מצוי ראוי נשגב
קיימות, בגבהים הכי גבוהים שלה ובעומקים הכי עמוקים שלה, מבקשת לחבר מחדש את כל מה שהקיום החומרי והקוגניציה האנושית מיטיבים לספר לנו שהוא נפרד: לחבר ברגש, במחשבה ואז גם במעשה.
ההבנה שאתגרים סביבתיים הנם תמונת ראי למצב החברה האנושית, ואילו התרבות האנושית והחברה משקפת את מצבו של האדם…תיקון עולם מתחיל בתיקון אדם!
 
ל.ח.ם הוא השאיפה לתרגם תפיסות עולם רוחניות לכדי פדגוגיה וככזה, הוא מתיימר "לתפוס בקטנה" את מכלול החיים עצמם.
בדומה לתפיסות הוליסטיות של גוף- נפש- רוח, המניחות כי פתרונות לרב לא שוכנים ברמת הבעיות וכי יש לחפשם רמה אחת מעל, כך גם ל.ח.ם  מבקש להתמודד עם אתגרי הסביבה מתוך הישענות על עמוד שדרה נורמטיבי, כשהאחרון מזדקף ומקבל את תוקפו מהחיבור שהוא מקיים עם עקרונות רוחניים. 
 
"האדם הוא חלק מהשלם שאנו קוראים לו היקום, חלק המוגבל בזמן ובמקום. הוא מרגיש את עצמו, את מחשבותיו ואת רגשותיו כמשהו שנפרד משאר העולם, מה שמהווה מעין טעות אופטית. האשליה הזאת הפכה עבורנו לבית כלא, שמגביל אותנו בתוך העולם של הרצונות שלנו ובתוך החיבור למעגל הקטן של הקרובים לנו. המשימה שלנו היא להשתחרר מבית כלא זה, להרחיב את מעגל העניין שלנו שיכלול את כל היצורים החיים ואת כל העולם במלוא תפארתו. אף אחד לא יוכל לבצע משימה כזאת עד הסוף, אבל הניסיונות עצמם להשיג את המטרה הזאת מהווים חלק מההשתחררות מהכלא הזה, והם הבסיס לביטחון פנימי" אלברט איינשטיין